• Hoe ontvang jij meer overvloed in je leven?

Mijn 10 tips om winterdepressie tegen te gaan

Gepubliceerd op 22 november 2020 om 14:19

Dit zijn mijn eigen ervaringen en wat voor mij wel werkt hoeft niet voor jou te werken. Gebruik dit als leidraad en ga ondervinden en proberen wat het beste voor jouw gemoedstoestand werkt.

 

  1. Laat minimaal 2 keer per jaar je bloed uitgebreid onderzoeken door de huisarts. Misschien heb je wel een vitamine D en Vitamine B12 te kort waar je niks van weet.
  2. Ga elke dag ten minste 15 min naar buiten om lekker te wandelen of te fietsen, weer of geen weer. Is wandelen of fietsen te inspannend voor je? Neem dan een stoel en ga in je tuin of balkon zitten (of staan) open je armen, sluit je ogen en keer je gezicht naar het licht. Adem nu bewust in door je neus, hou je adem 4 tot 5 tellen vast en blaas uit door je mond. Herhaal dit 2 minuten. Luister naar de natuur, wat hoor je allemaal?
  3. Koud douchen……. Ik begin met lekker warm en eindig met koeler tot koud. Dit is een hele fijne methode om je weerstand te ondersteunen. Google maar eens op Wim Hof. Bouw dit heel langzaam op, van een aantal seconden tot een aantal minuten, misschien met steeds kouder water wanneer je daar aan toe bent. Concentreer je op je ademhaling, rustig in en uit.
  4. Laat je mobiele telefoon met rust voor je gaat slapen; ik kies er bewust voor om mijn telefoon een half uur voor mijn bedtijd aan de kant te leggen en niet eerder weer te pakken dan dat ik ben opgestaan en aangekleed. Dit brengt veel meer rust. (Het is echt wel afkicken in het begin)
  5. Zet een flesje water naast je bed zodat je voor het slapen gaan en bij het wakker worden al een aantal slokken kunt nemen.
  6. Doe wat simpele rek en strek-oefeningen voor je in de “aan-modus” moet; Terwijl ik nog in bed lig, rol ik mijn polsen 10 keer naar links en 10 keer naar rechts, dit doe ik ook met mijn enkels. Ga even fietsen met je benen, trek je knieën naar je navel en hou ze even daar. Bedenk rustige oefeningen die jij kunt doen in bed terwijl je langzaam wakker wordt. Dit helpt mij om bewuster en liefdevoller aan de dag te beginnen.
  7. Voor alle dagen dat je wakker wordt en je voelt het gelijk: geen topdag!! Sta toch op maar verwen jezelf extra door je lievelings essentiële olie of douchespul te gebruiken, kleed je extra feestelijk aan en doe als of het een speciale dag is. Eet je favoriete ontbijt en doe de gordijnen open. Helpt dit nog niet genoeg dan heb ik hier nog een fijne toevoeging; zet een vrolijk muziekje op en draai het volume omhoog, dans en zing alsof je in de discotheek bent met vrienden. Verander je energie en je gedachten veranderen mee! Probeer het eens 😊😊
  8. Gebruik elke dag je diffuser met een opwekkende blend erin. Heb je meerdere diffusers? Zet ze allemaal aan! Zo ruikt je huis heerlijk en je pept jezelf ermee op. Een paar van mijn favo blends: Orange en Stressaway, Lavendel en Peppermint en Grounding en Wintergreen.  (Heb je nog geen diffuser en oliën in huis? Ik help je graag op weg.)
  9. Spreek elke dag hardop positieve affirmaties uit, oefen voor de spiegel zodat je echt tegen jezelf praat. Voorbeelden kunnen zijn: Ik kies vandaag voor vreugde in mijn leven, Ik ben prachtig, Ik ben sterk, Ik ben geliefd, Ik ben vrij. Ook al voelt dit vreemd en onwennig, ga er wel meedoor! Het helpt om meer van jezelf te gaan houden. Herhaal je affirmaties een aantal keren, gebruik eventueel de olie Believe of Transformation.
  10. Maak afspraken buiten de deur zodat je ook echt uit huis moet! Lukt dat nu even niet ? Bel je beste vriendin of familielid, speel samen een spelletje via videochat of zoom bijvoorbeeld, denk buiten de “normale” kaders.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt! Laat gerust een reactie achter, ook als je vragen hebt over bijvoorbeeld het gebruik van essentiële oliën. Ik help je graag, net zoals ik in het verleden ook geholpen ben.

 


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.